Translate

Wednesday, July 26, 2017

Maut tersepit dalam kereta

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

DUNGUN – Seorang pegawai kanan kerajaan yang sepatutnya hadir pada majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri anjuran Jabatan Taman Laut Terengganu Cawangan Besut dekat sini maut selepas kenderaan pacuan empat roda milik jabatan yang dipandunya terlibat dalam kemalangan di Kilometer 341.5, Lebuh Raya Pantai Timur Fasa 2 (LPT2) berhampiran Felda Kerteh 2 di sini kelmarin.

Dalam kejadian pukul 6.15 petang itu, mangsa, Mohd. Zulhazwan Roslan @ Abdul Ghani (gambar kecil) yang juga Timbalan Pengarah Jabatan Taman Laut Malaysia Terengganu disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kece­deraan parah pada kepala dan anggota badan.
Kejadian dikatakan berlaku ketika mangsa bersama dua lagi rakannya dalam perjalanan pulang ke Kuala Terengganu dari Kuala Lumpur.

Dua rakan mangsa yang juga kakitangan jabatan itu, Mohd. Fatihi Abdullah, 43, dan Muhammad Ishak, 59 tahun dilaporkan turut cedera dan dikejarkan ke Hospital Du­ngun di sini untuk rawatan.

Ketua Polis Daerah Du­ngun, Superintendan Ahmad Zailani Yaakob berkata, siasatan awal mendapati kejadian berlaku apabila kenderaan jenis To­yota Fortuner yang dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum ter­babas dan merempuh pembahagi jalan.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kenderaan pacuan empat roda dipandu mangsa tiba-tiba hilang kawalan sebelum me­rempuh pembahagi jalan.

“Rempuhan itu menyebabkan Toyota Fortuner itu terbalik dan remuk manakala mangsa tersepit di bahagian tempat duduk pemandu,”  katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Katanya, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Du­ngun di sini mengambil masa kira-kira setengah jam untuk mengeluarkan mayat Mohd. Zulhazwan.

Menurut beliau, mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Unit Forensik Hospital Dungun di sini untuk bedah siasat.

No comments:

Post a Comment