Translate

Tuesday, June 20, 2017

Serbuan bangsal bongkar kegiatan pengedaran dadah dan mercun

KEMAMAN - Serbuan yang dilakukan di sebuah bangsal di Kampung Gong Pauh, Chukai di sini hari ini bukan sahaja membongkar kegiatan seorang penganggur dalam penjualan mercun secara haram malah penglibatannya dalam pegedaran dadah.
Dalam serbuan pada pukul 1 pagi itu turut menjumpai enam biji straw yang setiap satunya berisi enam biji pil kuda dipercayai milik suspek berusia 34 tahun.
Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Mohd. Said Ibrahim berkata, ribuan mercun pelbagai jenis seperti mercun bola, Happy Boom, Sakura Rose, Billion Time dan Yap Shots yang dianggarkan bernilai RM30,000 ditemui anggota polis sewaktu melakukan serbuan di dalam bangsal tersebut.
"Mercun-mercun terbabit dijumpai disimpan di dalam 17 guni dan 129 kotak yang diletakkan di dalam bangsal berkenaan. Pemeriksaan yang dilakukan pada badan suspek yang merupakan seorang pengganggur pula menemui straw yang mengandungi pil kuda terbabit," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kemaman di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment