Translate

Thursday, June 8, 2017

Mercun bernilai RM24,000 dirampas, operator pengeluaran kilang ditahan


BESUT - Seorang operator pengeluaran sebuah kilang kayu kempunan untuk mengaut 'duit raya' mudah dengan menjual pelbagai mercun bernilai hampir RM24,000 selepas rumahnya diserbu polis di Kampung Kubang Ikan, Jerteh dekat sini semalam.
Serbuan pada 4 pagi itu dilakukan tidak lama selepas lelaki berusia 38 tahun tersebut menerima stok mercun terbabit yang telah dipesan dari Selatan Thailand.
Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, pemeriksaan pada ruang tamu rumah suspek telah menjumpai 32 guni, 15 kotak dan 10 bungkusan plastik yang mengandungi kesemua ribuan mercun berkenaan.
"Antara mercun yang dirampas ialah mercun bola, mercun roket, Magical Shots, King Boom, Artilley Shells, Happy Boom dan Disco Flash.
"Siasatan awal mendapati suspek mengaku membeli stok mercun itu dari Selatan Thailand dengan harga RM8,000 dan nilai pasarannya boleh meningkat sehingga tiga kali ganda," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Besut di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment