Translate

Thursday, April 13, 2017

Pulau Redang kini memiliki klinik kesihatan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Perkhidmatan kesihatan di Pulau Redang dekat sini telah dinaik taraf dengan pembukaan sebuah klinik kesihatan bagi kemudahan lebih 2,000 penduduk pulau peranginan tersebut.
Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya berkata, sebelum ini, Pulau Redang cuma memiliki sebuah klinik desa yang turut memberi perkhidmatan kepada pelancong.
Beliau berkata, Klinik Kesihatan Pulau Redang yang dibina di atas tanah seluas kira-kira 0.23 hektar berhampiran jeti pulau itu dilengkapi pelbagai fasiliti moden termasuk makmal, farmasi, bilik rawatan kecemasan dan sebuah bot ambulans.
"Sebelum ini, kebanyakan kes kesihatan serius terpaksa di rujuk di hospital dan klinik kesihatan di daratan (Kuala Nerus dan Kuala Terengganu) dan menelan belanja kos pengangkutan yang agak tinggi.
"Pembukaan klinik kesihatan ini secara tidak langsung juga dapat menyelesaikan masalah pada setiap kali musim tengkujuh kerana bot tidak dapat beroperasi kerana laut bergelora," katanya selepas merasmikan Klinik Kesihatan Pulau Redang dekat sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment