Translate

Wednesday, April 19, 2017

Produk suntikan kecantikan tidak berdaftar berjumlah RM56,000 dirampas

DUNGUN - Jabatan Kesihatan Terengganu berjaya menumpaskan kegiatan spa yang disyaki menawarkan produk suntikan kecantikan tidak berlesen dalam tiga serbuan berasingan di daerah ini dan Kuala Terengganu baru-baru ini.
Produk suntikan kecantikan tidak berdaftar yang dirampas berjumlah keseluruhan RM56,000 itu merupakan rampasan terbesar dalam tempoh tiga tahun membabitkan barangan berkenaan berbanding RM13,000 dan RM8,000 masing-masing pada tahun 2015 dan 2016.
Pengarah Kesihatan negeri, Dr. Mohammad Omar berkata, serbuan pertama melibatkan sebuah spa kecantikan milik seorang pengamal perubatan yang turut mempunyai sebuah klinik swasta di daerah ini.
"Serbuan terhadap spa kecantikan yang diuruskan suami pengamal perubatan itu berjaya merampas produk suntikan kecantikan tidak berlesen berjumlah RM13,000.
"Siasatan awal mendapati mereka menjalankan perkhidmatan suntikan vitamin C tidak berdaftar di spa kecantikan berkenaan dan ia dipromosi secara meluas dalam laman Facebook dan Instagram," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment