Translate

Tuesday, February 28, 2017

Sindiket dadah tumpas, dadah jenis heroin, syabu dan pil kuda dirampas


KUALA TERENGGANU - Sebuah sindiket yang dipercayai aktif mengedar dadah jenis heroin, syabu dan pil kuda di sekitar bandar raya ini sejak lima bulan lalu berjaya ditumpaskan polis dengan penahanan tiga anggotanya dalam dua serbuan berasingan pada Khamis lalu.
Ibu kepada salah seorang suspek turut ditahan dalam serbuan ketiga di rumahnya di Jalan Jerangau, Ajil, Hulu Terengganu pada hari sama bagi membantu siasatan kes berkenaan.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Terengganu, Superintendan Roslan Tahir berkata, kesemua serbuan berkenaan berjaya merampas dadah disyaki jenis heroin seberat 111.93 gram, syabu (15.2 gram) dan pil kuda (3.11 gram), Erimin 5 (tiga gram) yang dianggarkan bernilai RM17,120.
"Serbuan pertama berjaya menahan dua suspek masing-masing berusia 55 dan 35 tahun dipercayai sedang menunggu pelanggan di sebuah premis agensi kerajaan negeri di Jalan Sultan Zainal Abidin di sini pada pukul 12.45 tengah malam, 23 Februari lalu.
"Pemeriksaan pada poket seluar salah seorang suspek telah menjumpai empat botol berisi serbuk disyaki dadah jenis heroin dan 25 biji pil merah disyaki pil kuda," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Terengganu di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment