Translate

Tuesday, February 28, 2017

Dua mayat warga asing dijumpai terdampar di Pantai Kuala Nerus

KUALA NERUS – Dua mayat lelaki dewasa dipercayai warga asing ditemui terdampar di dua lokasi berasingan di Pantai Teluk Ketapang dan Pantai Tok Jembal di sini.

Mayat pertama ditemui orang awam di Pantai Teluk Ketapang pada pukul 11.30 malam kelmarin manakala mayat kedua dijumpai terdampar di Pantai Tok Jembal berhampiran Universiti Malaysia Terengganu pada pukul 8 pagi semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Suffian Sulaiman berkata, sewaktu ditemui, kedua-dua mayat lelaki dewasa dalam keadaan tidak berbaju dan hanya memakai seluar pendek.

“Kedua-dua mayat itu juga telah kembung dan sebahagian anggota badan mereka juga telah mereput.

“Mayat dua lelaki itu telah dihantar ke Unit Forensik, Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini untuk bedah siasat,” katanya kepada Kosmo! di Pantai Tok Jembal di sini semalam.

Suffian berkata, beliau tidak menolak kemungkinan kedua-dua mayat itu merupakan nelayan warga Vietnam memandangkan salah seorangnya mempunyai tatu berbentuk buaya pada badannya.

“Siasatan lanjut akan dilakukan memandangkan sebelum ini polis tidak pernah menerima sebarang maklumat kapal atau bot karam di perairan Terengganu,” katanya.

No comments:

Post a Comment