Translate

Tuesday, February 14, 2017

Bekas tentera dituduh mencederakan askar RAMD

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Seorang bekas tentera dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan mencederakan seorang anggota Regimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Jumaat lalu.
Aminudin Mohamad, 41, membuat pengakuan tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Abdul Hayyi Salim.
Berdasarkan kertas pertuduhan, dia didakwa mencederakan Prebet Zaimi Mohd. Jalani, 29, secara sengaja dengan menggunakan pisau pada pukul 1.55 petang, 10 Februari lalu.
Dia di dakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tiga tahun, denda atau sebat atau dengan mana-mana dua daripadanya jika sabit kesalahan.
Abdul Hayyi kemudiannya memerintah Aminudin menjalani pemeriksaan mental di Hospital Permai, Tampoi, Johor Bahru dalam tempoh sebulan selepas tertuduh mendakwa melakukan perbuatan itu dalam keadaan tidak waras.
Kosmo! 11 Februari lalu melaporkan bekas askar tersebut secara tiba-tiba mengamuk sehingga mencederakan seorang askar yang sedang berkawal di pintu masuk Kem Seri Pantai, Seberang Takir, Kuala Nerus. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment