Translate

Monday, October 24, 2016

Tiga lagi mangsa belon meletup dimasukkan ke HSNZ

KUALA TERENGGANU - Tiga mangsa insiden belon meletup pada program Walk For The Blind di Dataran Batu Burok di sini pada Jumaat lalu yang sebelum ini dirawat sebagai pesakit luar telah dimasukkan ke dalam wad Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini akibat komplikasi kebakaran kulit.
Pengarah Kesihatan negeri, Dr. Mohammad Omar berkata, seorang kakitangan HSNZ berusia 49 tahun dan dua anaknya masing-masing berusia tujuh dan 11 tahun itu di tahan ke wad hospital tersebut selepas menjalani rawatan susulan semalam.
"Ia menjadikan 10 mangsa masih di rawat di HSNZ termasuk seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun yang ditahan di Unit Rawatan Rapi hospital ini.
"Dia mengalami kebakaran kulit sebanyak 18 peratus manakala mangsa-mangsa lain yang masing-masing ditempatkan di Wad Unit Kebakaran dan Unit Plastik pula melecur pada kadar dua dan tiga peratus," katanya selepas melawat mangsa insiden belon meletup berkenaan di Hospital Sultanan Nur Zahirah di sini hari ini.
Kosmo! 22 Oktober lalu melaporkan seramai 30 peserta program Walk For The Blind yang diadakan sempena Hari Penglihatan Sedunia peringkat Terengganu cedera selepas 150 biji belon berisi gas hidrogen tiba-tiba meletup dan terbakar.
Sewaktu kejadian, beberapa petugas HSNZ sedang meleraikan ikatan tali belon tersebut untuk diagih-agihkan kepada sekumpulan kanak-kanak yang tuurt menghadiri program tersebut. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment