Translate

Thursday, June 23, 2016

Pasangan berpoligami perlu pulangkan sijil nikah palsu

KUALA NERUS - Pasangan suami isteri di negeri ini yang menggunakan khidmat sindiket pengedaran sijil dan akuan nikah palsu perlu memulangkan dokumen itu kepada pihak berkuasa bagi mengelak sebarang masalah pada masa depan.

Menteri Besar Terengganu, Ahmad Razif Abd. Rahman berkata, seharusnya pasangan suami isteri yang berpoligami secara tidak sah itu perlu menjalani proses yang telah ditetapkan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terenganu (JHEAT).

"Perkara ini jika tidak diperbetulkan segera akan memberi kesan buruk bahkan  akan menyusahkan mereka pada masa akan datang," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan Dana Raya kepada penduduk di Kampung Baru Seberang Takir di sini semalam.

Terdahulu beliau diminta mengulas berhubung penahanan tiga penjawat awam termasuk seorang pengawai JHEAT kerana disyaki terlibat dalam sindiket pengeluaran sijil dan kad akuan nikah palsu pada Ahad lalu.

Kosmo! kelmarin melaporkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan tiga penjawat awam berusia dalam lingkungan 30 hingga 43 tahun kerana disyaki terlibat dalam sindiket menguruskan pernikahan individu yang hendak berpoligami tanpa prosedur sah.

No comments:

Post a Comment