Translate

Monday, June 6, 2016

Kempen PRK Sungai Besar dijangka panas

KUALA TERENGGANU – Kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar yang bakal bermula selepas proses penamaan calon pada 5 Jun ini dijangka berlangsung dalam keadaan panas dan tegang.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, di kawasan Sungai Besar, sekurang-kurangnya 50 kawasan ‘panas’ yang berpotensi berlaku kekecohan telah dikenal pasti.

“Seramai 7,000 anggota polis akan dikerahkan untuk bertugas bagi membantu kelancaran kedua-dua PRK berkenaan sepanjang kempen pilihan raya.

“Oleh kerana kita menjangkakan PRK Parlimen Sungai Besar lebih ‘panas’, maka seramai 5,000 anggota polis akan ditempatkan di situ manakala selebihnya di Kuala Kangsar,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan penutupan Majlis Tilawah al-Quran Polis Diraja Malaysia (PDRM) peringkat kebangsaan di sini semalam.

Noor Rashid berkata, PDRM menasihatkan parti-parti politik yang akan bertanding dalam kedua-dua PRK berkenaan agar berkempen secara berhemah bagi mengelak sebarang insiden tidak diingini berlaku.

No comments:

Post a Comment