Translate

Thursday, June 16, 2016

Dua beradik edar dadah diberkas

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

MARANG – Dua beradik diberkas kerana disyaki memiliki dadah jenis syabu, mercun dan kelongsong peluru dalam serbuan di rumah mereka di Kampung Seberang, Bukit Payung di sini kelmarin.

Serbuan pada pukul 9.30 pagi itu pada mulanya menemui 100 biji mercun bola dan sebutir kelongsong peluru kosong di bahagian ruang tamu rumah tersebut.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Mohd. Suhaimi Ali berkata, siasatan lanjut terhadap ke­dua-dua lelaki yang masing-masing berusia 24 dan 26 tahun itu membawa kepada penemuan dadah terbabit.

“Suspek berusia 24 tahun mengaku me­nyembunyikan sebuah beg yang mengandungi dadah di belakang kuali besar yang digantung dalam bilik air rumah mereka.

“Pemeriksaan semula dalam rumah itu berjaya menemui beg tersebut yang mengandungi 50 biji pil berwarna merah disyaki syabu yang disimpan dalam kotak rokok diperbuat daripada besi,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang di sini semalam. 

Mohd. Suhaimi berkata, pihak polis juga menjumpai paket plastik mengandungi ketulan kristal disyaki dadah jenis syabu dan satu penimbang digital dipercayai digunakan untuk menimbang dadah terbabit.

No comments:

Post a Comment