Translate

Thursday, February 4, 2016

Penganggur curi sardin kena jel seminggu, denda

KUALA LUMPUR – Gara-gara mencuri enam tin sardin, seorang penganggur dijatuhi hukuman penjara tujuh hari dan denda RM100 oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.

Chng Kim Fatt, 44, turut dijatuhi hukuman penjara seminggu oleh mahkamah sama semalam atas pertuduhan lain iaitu gagal mengemukakan kad pengenalan kepada anggota polis ketika ditahan untuk disoal siasat pada Sabtu lalu.

Majistret Saifulakmal memerintahkan hukuman bagi kedua-dua kesalahan itu berjalan serentak dan memutuskan hukuman penjara tambahan sebanyak tujuh hari sekiranya tertuduh gagal membayar denda.

Kim Fatt membayar denda tersebut.

Mengikut pertuduhan, Kim Fatt didakwa mencuri enam tin sardin berjenama Ayam Brand yang bernilai keseluruhan RM33.30 di pasar raya 99 Speedmart Jinjang, Kepong di sini pada pukul 8 malam, 30 Januari lalu.

Dia juga didakwa gagal menunjukkan kad pengenalan atau dokumen pengenalan sementara kepada seorang anggota polis untuk pemeriksaan pada waktu, tarikh dan lokasi yang sama.

Sewaktu membuat rayuan, Kim Fatt memberitahu dia mencuri enam tin sardin dengan niat untuk menjamu cucu-cucu bapa saudaranya.

No comments:

Post a Comment