Translate

Wednesday, January 13, 2016

Rumah Awie pukul Rozana dirakam

Oleh MOHD. AZLI ADLAN dan NADIA SHAIFUL BAHARI

AMPANG – Saksi ketujuh pendakwaan kes penyanyi rock terkenal, Awie yang mendatangkan kece­deraan parah terhadap bekas isterinya, Rozana Misbun, 38, memberitahu Mahkamah Majistret di sini semalam bahawa dia telah diarahkan untuk mengambil gambar rumah kelamin pasangan tersebut pada 26 Jun 2014 iaitu kira-kira tiga minggu selepas insiden berkenaan berlaku.

Koperal Mohd. Syukri Yunus yang ketika itu berkhidmat di Unit Jurufoto Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya berkata, dia tiba di rumah tersebut di No. 9 Jalan UB 5B, Taman Ukay Bistari, Hulu Kelang di sini pada pukul 12 tengah malam.

“Saya telah mengambil sembilan keping gambar seperti bahagian hadapan rumah, pintu rumah, papan tanda nombor rumah, bahagian dalam rumah, ruang tamu, laluan ke bilik tidur, laluan ke dapur, pintu bilik tidur dan bahagian dalam bilik tidur.

“Kesemua gambar tersebut telah dipindahkan ke dalam cakera padat sebelum diserahkan kepada pegawai penyiasat,” katanya ketika memberi keterangan di hadapan Majistret Ayuni Izzaty Sulaiman di sini semalam.

Sementara itu, saksi kelapan, Lans. Koperal, Mohamad Khiri Mohd. Yatim yang merupakan penolong juruanalisis makmal forensik Bukit Aman memberitahu, dia menerima tiga barang bukti yang terdiri daripada sebuah pemacu keras dan dua buah telefon bimbit jenama Samsung berwarna kelabu serta hitam.

Mengikut pertuduhan, Awie atau nama sebenarnya, Ahmad Azhar Othman, 48, didakwa de­ngan sengaja menyebabkan kecederaan parah ke atas Rozana, 36, di No. 9 Jalan UB 5B, Taman Ukay Bistari pada pukul 1.30 petang, 2 Jun 2014.

Vokalis kumpulan Wings tersebut dituduh  mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara sehingga tujuh tahun dan denda jika didapati bersalah.

Awie yang juga merupakan pelakon utama filem Sembilu, Sembilu 2, Zombie Kampung Pisang dan Hantu Kak Limah Balik Rumah  mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan ketika pendakwaan dilakukan buat kali pertama pada 4 Julai 2014.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Goh Ai Rene manakala Awie diwakili peguam Hazman Harun dan Amizaizul Am

No comments:

Post a Comment