Translate

Saturday, January 16, 2016

Marissa kini bergelar janda

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SHAH ALAM – Pelakon drama bersiri Memori Cinta Suraya, Marissa Yasmin kini bergelar janda selepas dia sah bercerai talak satu dengan suaminya, Muhzir Mohd. Zainuddin, 50, di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam.

Muhzir yang merupakan seorang pengurus jualan teknologi maklumat sebuah syarikat swasta melafazkan talak satu terhadap Marissa atau nama sebenarnya Mariam Yaacob, 38, di hadapan Hakim Syarie, Muhamad Hisyam Zakaria.

Terdahulu, Marissa yang tinggal berasingan dengan Muhzir sejak lebih enam bulan lalu memberitahu, dia bersetuju untuk berpisah seperti dikehendaki oleh suaminya.

Begitupun, pelakon drama bersiri yang masih bersiaran di saluran Astro Prima itu memberitahu, dia membantah salah satu alasan penceraian dikemukakan Muhzir dalam surat akuan permohonan cerai iaitu dia telah berlaku curang.

Marissa yang diwakili peguam syarie, Musa Awang mencadangkan agar alasan itu diganti dengan tiada persefahaman.

Peguam syarie mewakili Muhzir, Jamal Mohd. Lokman berkata, anak guamnya bersetuju untuk menggugurkan alasan tersebut bagi memudahkan proses penceraian.

“Alasan utama plaintif (Muhzir) untuk bercerai dengan defendan (Marissa) sebab berlakunya curang dan mempunyai bukti (mengesahkan perbuatan itu). Namun anak guam saya bersetuju (menggugurkan alasan itu) kerana beliau sememangnya mahu berpisah,” jelas beliau kepada Muhamad Hisyam di sini semalam.

Kosmo! pada 3 Disember 2015 melaporkan, Muhzir memfailkan penceraian tanpa kehadiran Marissa di Mahkamah Rendah Syariah setelah pelakon tersebut menghilangkan diri dengan meninggalkan rumah kelamin mereka di Subang Jaya dekat sini sejak 12 Jun tahun lalu.

Pasangan tersebut bernikah di Majlis Agama Islam Songkhla, Thailand pada 19 Januari 2011 dan mereka tidak dikurniakan anak.

No comments:

Post a Comment