Translate

Friday, January 22, 2016

Juruteknik didakwa ajak pelajar lakukan seks

KUALA LUMPUR – Seorang juruteknik sebuah syarikat berkaitan kerajaan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan mengganggu kesantunan seorang pelajar perempuan tingkatan dua dengan mengajak gadis itu melakukan hubungan seks pada Isnin lalu.

Nur Mohd. Solehin Rusli, 29, dari Batu 6 3/4 Gombak, Selangor membuat pengakuan tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohd. Rehan Mohd. Aris.

Berdasarkan pertuduhan, Nur Mohd. Solehin didakwa mengajak mangsa yang berusia 14 tahun untuk melakukan hubungan seks dengan cuba memberikan wang RM100 kepada gadis tersebut.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan tersebut di hadapan Pusat Karaoke Just K Brem Mall, Jalan Kepong di sini pada pukul 5 petang, 18 Januari lalu.

Nur Mohd. Solehin yang baru dikurniakan anak sulung berusia tiga bulan didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga lima tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit ke­salahan.

Mohd. Rehan membenarkan tertuduh dibebaskan dengan wang jaminan RM2,000 dan seorang penjamin dan menetapkan sebutan semula kes pada 1 Mac depan.

No comments:

Post a Comment