Translate

Sunday, September 13, 2015

MCA kecam perbuatan tidak bertamadun peserta Bersih 4.0


KUALA LUMPUR - MCA mengecam perbuatan tidak bertamadun peserta perhimpunan haram, Bersih 4.0 pada hujung minggu lalu yang jelas bertentangan dengan norma dan budaya masyarakat negara ini.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, tindakan seperti memijak gambar pemimpin negara, menggunakan bahasa kesat dan mendirikan tempat-tempat suci olok-olok adalah penghinaan kepada majoriti rakyat negara ini yang mencintai keamanan.

“Sebagai sebuah negara demokrasi, kita memang menghormati hak rakyat untuk menyatakan pandangan tetapi ia perlulah dizahirkan dalam lingkungan undang-undang.

“Apatah lagi dalam sebuah negara yang berbilang kaum ini, adalah mustahak setiap individu menyedari kepentingan untuk menghormati antara satu sama lain,” katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Tiong Lai yang juga Menteri Pengangkutan berkata, MCA juga kurang senang dengan tindakan DAP yang cuba menangguk air yang keroh dengan menggunakan perhimpunan Bersih 4.0 tersebut untuk keuntungan agenda politik mereka.

No comments:

Post a Comment