Translate

Friday, May 29, 2015

Felcra giat bangunkan projek hartanah untuk kukuhkan syarikat

KUALA LUMPUR - Felcra Berhad (Felcra) akan membina bangunan korporat baharu yang turut mengandungi 450 unit kondominium dan premis rumah kedai di Jalan Semarak di sini merupakan salah satu pelaburan dalam sektor hartanah.
Pengerusinya, Datuk Bung Moktar Radin berkata, pendekatan mempelbagaikan cabang perniagaan termasuk memasuki bidang pembangunan hartanah itu merupakan strategi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) itu yang kini tidak mahu bergantung semata-mata terhadap peniagaan teras iaitu peladangan kelapa sawit dan getah.

"Pembinaan bangunan korporat baharu yang dianggarkan menelan belanja RM650 juta itu bukan sahaja dapat meningkatkan untuk imej Felcra malah mampu mengukuhkan kedudukan kami sebagai salah sebuah GLC yang berdaya maju.

"Selain pembinaan Menara Felcra di tanah seluas 1.73 hektar di Jalan Semarak itu, beberapa tanah milik kami di Melaka, Gombak dan Langkawi akan turut dibangunkan dalam sektor hartanah sepanjang tahun ini dan tahun hadapan," katanya pada sidang akhbar prapelancaran Menara Felcra di Wisma Felcra, Setapak Jaya di sini semalam.

Turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif Felcra, Datuk Ramlee Abu Bakar dan Ketua Pegawai Pelaburan agensi itu, Zulkarnain Md. Eusope.

Bung Moktar berkata, Felcra juga bakal membangunkan tanah milik mereka seluas 34.43 hektar di Seri Mendapat, Merlimau, Melaka bagi pembangunan hartanah bercampur yang mengandungi 800 unit rumah mampu milik dan rumah kedai.

Selain itu, beliau memberitahu, pihaknya turut akan membina kira-kira 600 rumah mampu milik dan kos sederhana di tanah milik Felcra di Gombak, Selangor dan sebahagian daripadanya dikhususkan kepada kakitangan GLC itu yang masih belum memilik kediaman sendiri.

No comments:

Post a Comment