Translate

Monday, April 27, 2015

Kena pindah lepas 70 tahun huni rumah

KUALA LUMPUR - Sepasang suami isteri warga emas yang terpaksa mengosongkan rumah didiami mereka sejak 70 tahun lalu di Kampung Sungai Kerayong, Jalan Kerayong di sini merayu diberi tempoh untuk berpindah.

Lim Ah Choon, 88, dan isterinya, Tan Mooi Koh, 85, diarahkan oleh pemilik tanah berkenaan, Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur untuk berpindah sejak Disember tahun lalu bagi memberi laluan kepada pembinaan kompleks rumah ibadat di Tanah Perkuburan Cina Bukit Petaling di sini.

Anak pasangan terbabit, Lim Ah Chai, 56, mendakwa, selain kedua-dua ibu bapanya, rumah kayu yang terletak di belakang kubur pejuang sistem pendidikan Cina, Lim Lian Geok itu turut didiami adiknya, Lim Ah Ba, 54.

"Ibu bapa saya tidak berhasrat untuk menuntut apa-apa pampasan namun berilah tempoh dua bulan lagi kerana kami masih gagal mendapat rumah lain," dakwanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Sementara itu, wakil Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur yang enggan dikenali bersetuju memberi tempoh dua bulan untuk keluarga tersebut mengosongkan tanah itu.

No comments:

Post a Comment