Translate

Wednesday, April 15, 2015

APMM terbangkan penumpang kapal persiaran sakit jantung

PELABUHAN KLANG - Maritim Malaysia (APMM) melakukan penerbangan ihsan bagi menyelamatkan seorang penumpang bot persiaran MV Costa Serena yang sedang berlayar kira-kira 45 batu nautika dari perairan Sabak Bernam dekat sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 2 petang itu, Vanden Beuken, 75, dari Belanda merupakan salah seorang penumpang bot persiaran berkenaan yang sedang dalam perjalanan ke Singapura dari India.

Ketua Penguat Kuasa Maritim Daerah Klang, Laksamana Pertama Maritim Mohd. Aliyas Hamdan berkata, sebuah helikopter milik APMM telah bergegas ke lokasi bot persiaran itu dari Stesen Maritim Udara Subang dekat sini sebaik sahaja menerima maklumat berkenaan.

Beliau berkata, sebelum itu, kejadian itu dilaporkan kepada Sub Koordinasi Kecemasan Maritim di Johor Bahru, Johor sebelum maklumat itu disalurkan kepada pihaknya.

"Helikopter tersebut tiba kira-kira 25 minit kemudian dan mangsa telah diterbangkan sebelum pesawat tersebut mendarat ke Padang Bola Ventorian, Pelabuhan Klang dekat sini.

"Mangsa kemudianya dikejarkan dengan ambulans ke Hospital Pantai Pelabuhan Klang dekat sini untuk menerima rawatan lanjut," katanya kepada Kosmo! dekat sini semalam.

Keadaan mangsa yang sedang dirawat dilaporkan stabil.

No comments:

Post a Comment