Translate

Monday, March 9, 2015

Puspakom menandatangani Ikrar Integriti Korporat

SHAH ALAM - Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer Sdn. Bhd. (Puspakom) berazam meningkatkan integriti dan membaiki persepsi masyakat terhadap anak syarikat Kumpulan DRB-Hicom Berhad itu dengan menandatangani Ikrar Integriti Korporat dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) hari ini.
Pengarah Urusan DRB-Hicom, Tan Sri Mohamad Khamil Jamil berkata, operasi Puspakom memerlukan integriti tinggi kakitangannya kerana terdedah dengan amalan rasuah yang didalangi orang tengah.
"Segelintir orang tengah menyalahguna nama Puspakom dengan mengenakan caj sehingga RM500 kepada pelanggan kami sedangkan caj sebenar cuma RM40.
"Perbuatan itu menjejaskan persepsi masyarakat terhadap Puspakom dan kami komited untuk mengecilkan peluang terhadap amalan itu dengan sentiasa penambah baik automasi operasi dan sistem komputer," katanya pada majlis menandatangani Ikrar Integriti Korporat itu di Puspakom Shah Alam, Seksyen 28 di sini.
Bacaan ikrar terbabit oleh warga Puspakom yang diketuai Ketua Pegawai Eksekutifnya, Mohammed Shukor Ismail turut disaksikan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Abu Kassim Mohamed. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment