Translate

Wednesday, March 11, 2015

Pesara maut kereta terjunam ke laut

KLANG - Seorang pesara maut selepas kereta Proton Iswara Aeroback merempuh benteng muara Sungai Klang lalu terjunam ke dalam laut berhampiran sebuah restoran di Kelab Perahu Layar DiRaja Selangor, Pelabuhan Klang di sini kelmarin.

Rempuhan kuat daripada kenderaan yang dipandu Lim Shoon Bock, 58, pada pukul 9 malam itu menggemparkan orang ramai yang sedang menjamu selera di dalam restoran berkenaan.

Ketua Polis Daerah Klang, Asisten Komosioner Kamarul Zaman Mamat berkata, sebelum kejadian mangsa yang menetap di Taman Bayu Perdana di sini telah makan malam bersama seorang kenalannya di restoran makanan laut tersebut.

"Selepas selesai menjamu selera, mereka pulang dengan kenderaan masing-masing. Namun mangsa dikatakan berpatah balik ke restoran itu sebelum merempuh benteng sungai berhampiran.

"Sepasukan anggota bomba dan penyelamat mengambil masa kira-kira dua jam 40 minit untuk mengeluarkan mangsa yang terperangkap di dalam kereta yang terjunam ke dalam Selat Klang," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Tambahnya, punca kejadian masih dalam siasatan.

No comments:

Post a Comment