Translate

Wednesday, February 11, 2015

Polis jumpa pentunjuk baharu

KUALA SELANGOR - Kes dua mayat rentung terbakar di Ladang Tennamaram, Bestari Jaya di sini pada 29 Januari lalu mendapat petunjuk baharu dengan penemuan beberapa aksesori dipercayai milik mangsa di lokasi kejadian kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Mohd. Taib Ahmad berkata, pemeriksaan semula di lokasi kedua-dua mangsa dibakar pada pukul 12.30 tengah hari itu menjumpai seutas rantai, sebentuk cincin dan loket.

"Sebelum ini, polis telah menemui seutas rantai dipercayai milik salah seorang mangsa yang telah hangus terbakar tersebut pada hari kejadian. Pemeriksaan semula semalam (kelmarin) pula menjumpai sebentuk loket.

"Loket itu berbentuk hampir bulat dan dipercayai mempunyai kaitan dengan kepercayaan agama Buddha atau Hindu," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Selangor di sini semalam.

Mohd. Taib berkata, selain itu, seutas rantai yang berloketkan sebentuk cincin dipercayai milik mangsa kedua turut ditemui di kawasan tersebut.

Ujar beliau, penemuan tiga barangan barangan berharga itu diharap menjadi petunjuk kepada orang ramai yang kehilangan ahli keluarga baru-baru ini untuk tampil melakukan pengecaman mayat sekali gus membantu siasatan.

"Setakat ini, dua keluarga dari Kapar, Kelang dekat sini dan Kepong, Kuala Lumpur telah tampil memberi sampel darah untuk ujian asid deoksiribonukleik (DNA) dan ujian kimia sedang dijalankan.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes ini diminta  menghubungi Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah Kuala Selangor, Asisten Superintendan Ramle Bakar di talian 012-5112034.

Kosmo! 5 Februari lalu melaporkan mayat dua mangsa tersebut rentung sepenuhnya dan hanya siasa tengkorak dan tulang sahaja ditemui di lokasi kejadian yang terletak di dalam sebuah ladang kelapa sawit.

Pemeriksaan oleh pakar forensik Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang dekat sini gagal mengenalpasti jantina, kaum dan punca kematian kedua-dua mangsa yang dibakar di bawah timbunan enam buah tayar terbabit.

No comments:

Post a Comment