Translate

Saturday, February 28, 2015

PDRM menang bergaya

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

POLIS DIRAJA MALAYSIA (PDRM) melangkah mudah ke pusingan ketiga selepas membelasah Sabah 3-0 pada perlawanan pusingan kedua Piala FA di Stadium Shah Alam, Selangor malam tadi.
Gandingan duo penyerang import, Dramane Traore dan Ali Ashfaq sekali lagi membuktikan sentuhan berbisa mereka dengan menjaringkan ketiga-tiga gol yang begitu berharga buat skuad kendalian Azman Adnan berkenaan.
Ashfaq yang merupakan pemain kelahiran Maldives membuka jaringan menerusi tendangan leret yang menerjah pintu gol Sabah selepas menerima umpanan dari rakan sepasukan Traore pada minit ke-27.
Bagaikan membalas budi, Ashfaq pula membuka ruang kepada Traore untuk gol kedua PDRM pada minit ke-40.
Tersentak ketinggalan 0-2, Sabah menukar strategi mengeluarkan penyerang, Mohd. Ezaidy Khadat bagi memasukkan ketua pasukan, El Hadji Diouf kira-kira tiga minit kemudian bagi menajamkan serangan skuad Badak yang agak tumpul.
Bagaimanapun, belum sempat Diouf yang juga bekas penyerang Liverpool ‘panas’ di atas padang, Traore kembali menunjukkan taringnya dengan menjaringkan gol kedua peribadi perlawanan pada lewat separuh masa pertama.
Tandukan penyerang kelahiran Mali itu menerjah masuk ke penjuru kiri pintu gol Sabah, sekali gus menewaskan Mohd. Fazli Paat buat kali ketiga pada minit ke-45.
Barisan serangan skuad Badak agak kemas pada separuh masa kedua dengan melancarkan beberapa percubaan berbahaya, namun ia masih belum memadai untuk menyaingi keampuhan PDRM.
Mereka terpaksa pulang hampa selepas serangan demi serangan yang direncana Diouf gagal membuahkan hasil.
Peluang terbaik Sabah untuk menjaringkan gol tiba pada minit ke-88, namun tandukan tajam penyerang import, Eamon Zayed berjaya ditepis keluar penjaga gol The Cops, Badrulzaman.


No comments:

Post a Comment