Translate

Saturday, February 28, 2015

Lelaki Indonesia parah ditetak ketika bergaduh di karaoke

KLANG - Seorang lelaki warga Indonesia cedera parah ditetak dengan parang oleh sekumpulan lelaki senegaranya setelah berbalah di pusat karaoke yang terletak di sebuah pusat membeli-belah di sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 7.35 malam itu, mangsa yang dikenali sebagai Mat Sukono, 31, yang mengalami kecederaan di bahagian muka dan belakang kepala berada keadaan tidak sedarkan diri.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohamad Shukor Sulong berkata, sebelum kejadian, mangsa dan empat rakannya telah bertengkar dengan sekumpulan lima lelaki yang juga warga Indonesia di sebuah pusat karaoke yang terletak di tingkat lima, pusat membeli-belah berkenaan.

"Pertengkaran mulut tersebut berlarutan sehingga kelima-lima suspek bertindak menyerang mangsa dan kawan-kawan dengan bersenjatakan parang.

"Empat rakan mangsa berjaya melepaskan diri namun mangsa yang melarikan diri ke tingkat empat pasar raya dengan menggunakan tangga eskalator telah ditetak berkali-kali dengan parang di bahagian muka dan belakang kepala," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Kejadian pergaduhan bersenjata itu telah dirakam oleh kamera litar tertutup pusat membeli-belah berkenaan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment