Translate

Thursday, January 15, 2015

Tuntutan mutaah RM300,000 Rita Rudaini April dan Mei depan

SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam menetapkan pembicaraan kes tuntutan mutaah sebanyak RM300,000 oleh pelakon, Rita Rudaini Mokhtar, 39, terhadap bekas suaminya, Aidil Zafuan Abdul Razak, 28, berlangsung selama dua hari pada April dan Mei depan.

Hakim Mawardi Che Wan memerintahkan Rita Rudaini dan Aidil Zafuan yang juga pemain pertahanan Harimau Malaya masing-masing memberi keterangan dan pembelaan berkaitan tuntutan tersebut pada 13 April dan 11 Mei depan.

Beliau juga diberitahu pihak plaintif dan defendan akan menampilkan dua saksi bagi menyokong afidivit masing-masing sepanjang pembicaraan terbabit.

"Keempat-empat saksi terbabit perlu mengemukakan afidivit secara bertulis dan diserahkan kepada mahkamah dalam tempoh 14 hari sebelum pembicaraan," katanya pada sebutan kes tersebut di sini semalam.

Sebutan kes tersebut berlangsung tanpa kehadiran Aidil Zafuan yang diwakili peguam Rushdan Sujak Rafie. Manakala Rita Rudaini pula menghadiri prosiding terbabit bersama peguamnya, Datuk Zaidi Mohd Zain.

Sebelum ini, Rita Rudaini telah memfailkan tuntutan tersebut pada 7 Julai tahun lalu tetapi ia dibantah Aidil Zafuan dengan menyifatkan nilai mutaah yang dipohon pelakon terkenal itu sebagai melampaui jumlah sepatutnya.

Pasangan terbabit bernikah di Songkhla, Thailand pada tahun 2008 dan disahkan bercerai oleh Mahkamah Rendah Syariah Seremban pada 6 September 2013.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua anak lelaki iaitu Airit Rayyan Rizqin, 6, dan Airit Qaqa Arjuna, 4.

Aidil Zafuan kemudian telah berkahwin baru dengan dengan Zarema Zainal pada 14 Mac 2014 dan mereka sedang menanti kehadiran cahaya mata sulung.

No comments:

Post a Comment