Translate

Tuesday, January 27, 2015

Kanak-kanak lemas mandi sungai

SHAH ALAM - Seorang murid tahun enam sebuah sekolah rendah di sini mati lemas ketika sedang mandi di Sungai Damansara berhampiran Kelab Rekreasi Denai Alam (DARC), Seksyen U6 di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 3 petang itu, Muhammad Syubli Hillmi Mohd. Fauzi, 12, meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang dekat sini selepas diselamatkan orang ramai yang menyaksikan kejadian itu.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd. Sani Harul berkata, sebelum kejadian, mangsa yang menetap di Bukit Subang kira-kira 10 kilometer dari situ difahamkan telah pergi memancing di lokasi kejadian dengan beberapa rakan sebayanya.

"Selepas memancing, mangsa dan beberapa rakan-rakannya telah bertindak mandi ke dalam sungai terbabit. Mangsa kemudiannya dilihat tergapai-gapai meminta pertolongan sebelum tenggelam.

"Orang ramai yang menyaksikan kejadian itu bertindak menarik keluar mangsa dari sungai sebelum menghantarnya ke HTAR bagimendapatkan rawatan," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Sani berkata, sungai terbabit mempunyai kedalaman hampir semeter dan tidak sesuai untuk kanak-kanak melakukan aktiviti memancing dan mandi-manda.

No comments:

Post a Comment