Translate

Monday, January 26, 2015

Dua maut motosikal bertembung

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

PELABUHAN KLANG – Dua lelaki maut selepas motosikal yang mereka tunggangi bertembung dalam kemalangan di Jalan Ban­ting-Pandaraman di sini kelmarin.
Dalam kejadian pukul 11.25 malam itu, Muhd. Azamuddin Kudong, 18, yang merupakan pengawal keselamatan di Kolej Institut Teknologi Pekerja (WIT) maut di lokasi kejadian, manakala Lim Soon Huat, 28, pula meninggal dunia ketika sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang dekat sini.
Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Kamarulzaman Mamat berkata, sewaktu kejadian, Muhd. Azamuddin dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Delek, Klang.

"Motosikal ditunggangi Muhd. Azamuddin dipercayai cuba memotong sebuah kereta di hadapan dengan memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah motosikal yang ditunggangi mangsa kedua.

"Muhd. Azamuddin yang cedera parah di kepala dan beberapa anggota badan meninggal dunia serta-merta dan jenazah di bawa ke Unit Forensik (HTAR) untuk dibedah siasat," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Kamarulzaman memberitahu Soon Huat yang merupakan seorang operator pengeluaran di sebuah kilang di Pandamaran pula menghembuskan nafas terakhir pada pukul 4.30 pagi semalam.

No comments:

Post a Comment