Translate

Wednesday, January 7, 2015

Asam Pedas Quali kini di Shah Alam

MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Peminat masakan asam pedas ikan baung yang popular di Ayer Hitam, Batu Pahat, Johor kini boleh merasai kelazatannya di Asam Pedas Quali yang terletak di Restoran Radi Corner, Seksyen 20 di sini.

Pemiliknya, Azri Mardi berkata, Asam Pedas Quali yang mula beroperasi sejak September lalu merupakan cawangan kedua Restoran Asam Pedas Ikan Baung yang popular di selatan tanah air.

"Seperti cawangan pertama di Ayer Hitam, masakan yang disajikan di Asam Pedas Quali merupakan resepi tradisi ibu saya, Saadah Abd. atau lebih dikenali penduduk setempat sebagai Tok Mak.

"Kepakaran kami memasak asam pedas ikan baung sungai yang diperolehi secara segar dari komuniti Orang Asli di Kahang, Kuang, Johor,"katanya kepada Kosmo! baru-baru ini.

Azri berkata, keistimewaan di Asam Pedas Quali ialah pelanggan dapat merasai kelazatan asam pedas secara panas yang dimasak di dalam periuk mini.

Menurut beliau, selain ikan baung, terdapat juga pilihan ikan jenahak, kembong, pari, merah, tenggiri dan kepala ikan merah serta jenahak.

"Setiap hidangan yang turut disertakan nasi, telur masin atau telur dadar berharga antara RM9 hingga RM20 mengikut jenis dan saiz ikan yang boleh dipilih sendiri oleh pelanggan.

"Restoran kami dibuka dari pukul 10 pagi hingga 10 malam pada setiap hari dan sejak dibuka lebih tiga bulan lalu, sambutan diterima sangat menggalakkan," katanya.

No comments:

Post a Comment