Translate

Sunday, December 28, 2014

Wanita lumpuh separuh badan gagal selamatkan diri dalam kebakaran

KLANG - Seorang wanita lumpuh separuh badan maut selepas gagal menyelamatkan diri dalam kebakaran yang memusnahkan sebuah premis dua tingkat di Jalan Batu 2 1/2, Rantau Panjang di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 6.05 pagi itu, warga warga Indonesia dikenali sebagai Emy, 50, ditemui rentung di dalam bilik sewanya di tingkat atas premis yang turut dijadikan restoran, bengkel membaiki motosikal dan pusat hiburan karaoke di bahagian bawah.

Turut cedera akibat melecur akibat kebakaran berkenaan ialah seorang lelaki dikenali sebagai Rudy Shah, 27, yang juga merupakan warga Indonesia.

Salah seorang mangsa yang terselamat, Rasila Robin, 56, berkata, semasa kejadian, dia sedang bersiap untuk menunaikan solat Subuh sebelum tercium bau asap dari dalam bilik sewanya.

"Apabila membuka pintu bilik, saya ternampak api kebakaran lantas bergegas turun ke tingkat bawah untuk menyelamatkan diri.

"Kebakaran berlaku dengan pantas memusnahkan keseluruhan premis yang sebahagiannya diperbuat daripada kayu sehingga saya tidak sempat menyelamatkan sebarang barangan berharga," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Rasila memberitahu, dia dan anaknya sudah menyewa salah satu dari lima bilik yang terdapat di tingkat atas premis berkenaan sejak tahun 1995.

Dalam pada itu, Komender Operasi Kanan Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohd. Hissam Sidik berkata, tiga jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam, Sungai Pinang dan Kota Raja dengan kekuatan 14 anggota termasuk dua pegawai bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima maklumat mengenai kebakaran tersebut pada pukul 6.12 pagi

"Keadaan api sangat marak ketika kami tiba dan kebakaran berjaya dipadamkan sepenuhnya kira-kira 22 minit kemudian. Jumlah kerugian dan punca kebakaran masih dalam siasatan," katanya.



No comments:

Post a Comment