Translate

Saturday, December 13, 2014

Dua lagi tampil beri keterangan

SHAH ALAM - Dua lagi lelaki yang dicari bagi membantu siasatan berhubung insiden penyokong Vietnam diserang ketika perlawanan separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki 2014 berlangsung di Stadium Shah Alam di sini pada malam Ahad lalu tampil memberi keterangan kepada polis semalam.

Difahamkan mereka yang merupakan warga tempatan telah tampil secara berasingan di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam di sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah berkata, kedua-dua lelaki itu telah dibenarkan pulang setelah keterangan mereka diambil pihaknya.

"Termasuk dua orang pada hari ini (semalam), setakat ini tujuh daripada 15 individu yang dicari bagi membantu siasatan insiden menyerang penyokong Vietnam telah tampil menyerah diri.

"Saya gesa baki lapan individu yang turut dicari dapat berbuat demikian secepat mungkin," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Adnan berkata, mereka boleh tampil di mana-mana balai polis berhampiran atau menghubungi pegawai penyiasat, Asisten Superintendan Mohd. Amirul Abdullah di talian 012-4748870 atau Asisten Superintendan Chang Sing Kong di talian 016-7723336.

Menurut beliau, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Kosmo! kelmarin melaporkan polis Selangor meminta bantuan orang ramai bagi mengesan 15 individu yang dapat membantu siasatan berhubung insiden penyokong Vietnam yang diserang dan dikasari selepas perlawanan yang menyaksikan Harimau Malaysia tewas 1-2 di Stadium Shah Alam pada Ahad lalu.

No comments:

Post a Comment