Translate

Wednesday, October 8, 2014

Nombor plat BMW5 dapat bidaan tertinggi


Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM – Pembidaan nombor pendaftaran kenderaan BMW yang sinonim dengan jenama sebuah kenderaan mewah bu­atan Jerman mendapat sambutan luar biasa dan menarik perhatian ramai termasuk kerabat diraja, ahli perniagaan dan bintang sukan.
Keputusan tender nombor plat berkenaan yang diumumkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Se­langor semalam menunjukkan nombor plat BMW5 memperoleh bidaan tertinggi iaitu RM188,100 oleh seorang kerabat diraja.
Pemain badminton nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei yang baru meraih pingat gangsa dalam acara perseorangan di Sukan Asia ke-17 juga memenangi nombor plat BMW6 de­ngan nilai bidaan RM97,777.
Dalam pada itu, nombor plat BMW8 dan BMW11 pula mendapat bidaan kedua dan ketiga tertinggi iaitu RM174,776 dan RM166,000. Kedua-dua nombor plat itu dimenangi oleh individu yang sama.

Difahamkan nombor pendaftaran kenderaan berkenaan ditunggu-tunggu oleh pemilik kenderaan jenawa BMW itu sejak beberapa tahun lalu.

Pengarah JPJ Selangor, V. Valluvan Veloo berkata, tender nombor plat tersebut yang dibuka pada pertengahan Ogos lalu telah menarik sambutan ramai terutama pemilik kenderaan berjenama mewah berkenaan.

Beliau berkata, nombor plat yang mempunyai satu digit boleh dibida dengan nilai mulai RM10,000 manalaka selebihnya pada kadar bidaan bermula RM300.

"Sebanyak 1,800 nombor pendaftaran kenderaan BMW dari BMW1 hingga yang terakhir BMW9697 telah dibida melibatkan nilai bidaan keseluruhan berjuta ringgit," katanya.

No comments:

Post a Comment