Translate

Friday, September 26, 2014

Komposisi Pas dalam MKKN Selangor dikurangkan

SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali mengekalkan tujuh Exco kerajaan negeri terdahulu dalam barisan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MKKN) baharu yang akan mengangkat sumpah jawatan di Istana Alam Shah, Klang dekat sini pada pukul 3 petang ini.
Mereka ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan (Elizabeth Wong) dan Dr. Daroyah Ali (Sementa) dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Teng Chang Khim (Sungai Pinang), Ean Yong Hian Wah (Seri Kembangan) dan V. Ganabatirau (Kota Alam Shah) dari DAP, Iskandar Abdul Samad (Cempaka) dan Dr. Ahmad Yunus Hairi (Sijangkang) dari Pas.
Mohamed Azmin memberitahu tiga muka baru yang akan dilantik ialah Nik Nazmi Nik Ahmad (Seri Setia) dan Amirudin Shari (Batu Caves) dari PKR serta Zaidy Abdul Talib (Taman Templer) dari Pas.
"Komposisi barisan Exco bertukar dengan empat dari PKR manakala DAP dan Pas masing-masing tiga.
"Jawatan Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor yang dikosongkan Nik Nazmi akan diserahkan kepada wakil dari Pas," katanya pada sidang akhbar di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor di sini hari ini. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment