Translate

Monday, September 22, 2014

Bersatu rampas semula tampuk pemerintahan Selangor

KUALA SELANGOR - UMNO  Selangor  diminta agar bersatu dan merapatkan lagi barisan bagi memudahkan usaha untuk merampas semula tampuk pemerintahan kerajaan negeri yang telah terlepas sejak tahun 2008.
Naib Presiden UMNO , Datuk Seri  Hishamuddin  Tun Hussein (gambar) berkata, krisis Menteri Besar  selangor  yang berlaku pada masa ini telah membuktikan pakatan pembangkang yang dibarisi Parti Keadilan Rakyat, DAP dan Pas bukanlah pemerintah yang lebih baik daripada Barisan Nasional (BN )seperti dicanang sebelum ini.

"Apa yang melanda  Selangor  pada waktu ini menunjukkan mereka (pakatan pembangkang) bukanlah lebih baik daripada kita (BN). Apa yang mereka (pakatan pembangkang) dakwa kononnya hebat sangat dan kita (BN) sangat teruk, jelas terbukti tiada asas," katanya selepas merasmikan Persidangan  UMNO  Bahagian  Kuala   Selangor  di sini semalam.

Turut hadir Ahli Parlimen  Kuala   Selangor , Datuk Irmohizam Ibrahim.

Sehubungan itu,  Hishamuddin  menyeru agar kepimpinan  UMNO   Selangor  tidak terlalu bersikap defensif dan apologetik sebaliknya terus fokus untuk merangka strategik ampuh untuk mengembalikan semula kepercayaan rakyat.

Beliau berkata, ahli di peringkat akar umbi pula perlu memberi kepercayaan penuh kepada kepimpinan parti kerana terbukti  UMNO  tidak pernah tergamak untuk menggadaikan tonggak asas pembinaan negara ini seperti menjunjung tinggi institusi beraja dan kedudukan istimewa orang Melayu.

"Rakyat sedang menilai. Mereka nampak orang yang dahulunya menuduh  UMNO  mengamalkan kronisme dan nepotisme kini hendak meletakkan isterinya sendiri sebagai Menteri Besar.

"Musuh sebenar  UMNO  bukan di dalam tetapi di luar. Beri kepercayaan kepada pemimpin dan tetap fokus untuk merampas kembali  Selangor  pada pilihan raya umum akan datang," katanya.

No comments:

Post a Comment