Translate

Friday, August 8, 2014

Tukar Menteri Besar untuk kepentingan politik

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Rakyat Selangor perlu sedar tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahu menukar Menteri Besar hanyalah demi kepentingan politik parti pembangkang tersebut semata-mata.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, ia terbukti berikutan alasan yang diberikan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail bagi mewajarkan arahan agar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar.

“Kebanyakan alasan itu seperti masalah hutang, pembelian tanah dan lain-lain telah lama disuarakan BN negeri. Tetapi didiamkan malah dibela pula (Abdul Khalid).

“Sekarang isu itu dibangkitkan semula kerana sudah ada kepentingan politik untuk mereka (PKR). Sepatutnya jika benar-benar memperjuangkan rakyat seperti dilaungkan, tindakan sudah lama diambil,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Anugerah Cemerlang Pejabat Pendidikan Daerah Petaling Perdana di Dewan Jubli Perak, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini semalam.

Sehubungan itu, Noh meminta rakyat Selangor turut mengambil iktibar dan memilih parti yang benar-benar kukuh pada masa depan demi memastikan kestabilan politik di negeri tersebut.

Noh juga mengingatkan PKR agar cermat dan tertib dalam usaha parti itu untuk menggantikan Menteri Besar Selangor dan sesekali membelakangkan Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor.

No comments:

Post a Comment