Translate

Sunday, August 10, 2014

Isu MB Selangor: Abdul Khalid menghadap Sultan Selangor esok

SHAH ALAM - Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dijadual menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada pagi esok berhubung masa depannya sebagai Menteri Besar di Istana Kayangan di sini.
Beliau berkata, baginda akan mengadakan pertemuan dengan Dewan Penasihat Raja-Raja Selangor bagi membincangkan isu tersebut pada pukul 9 pagi esok.
"Saya akan menghadap Tuanku selepas mesyuarat itu selesai.
"Buat masa ini saya akan tetap menjalankan tugas sebagai Menteri Besar Selangor seperti biasa," katanya ketika ditemui selepas mengiringi Sultan Sharafuddin Idris merasmikan Kursus Perdana Haji peringkat Selangor di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini hari ini.
Semalam, Lembaga Disiplin Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah memecat keahlian Abdul Khalid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Pelabuhan Klang dalam parti kerana enggan patuh arahan PKR untuk meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.
Sementara itu, Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Seri Mohammed Khusrin Munawi memberitahu, pihaknya telah mengetatkan kawalan keselamatan di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) berkuatkuasa serta-merta.
Beliau berkata, ia langkah awal bagi menjamin keselamatan bangunan yang menempatkan pusat pentadbiran negeri itu daripada anasir luar berikutan krisis Menteri Besar berkenaan. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment