Translate

Tuesday, July 1, 2014

Wanita sarat hamil, 9 PATI ditahan

PELABUHAN KLANG - Cubaan 10 pendatang asing tanpa izin (PATI) warga  Indonesia  termasuk seorang wanita hamil lapan bulan untuk menyusup keluar negara ini secara haram gagal apabila mereka diberkas Pasukan Gerakan  Marin  (PGM) di perairan Selat Melaka berhampiran Sungai Haji Dorani,  Sabak   Bernam  dekat sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 2.30 pagi itu, tiga lelaki warga  Indonesia  yang dipercayai tekong dan awak-awak bot pom-pom yang membawa PATI berkenaan turut ditahan.

Pegawai Pemerintah  Marin  Pelabuhan Klang, Deputi Superintendan Norzaid Muhammad Said berkata, sepasukan anggota PGM yang meronda di sekitar perairan  Sabak   Bernam  terserempak dengan sebuah bot pom-pom keluar dari sebuah jeti haram di kawasan hutan bakau berhampiran Sungai Haji Dorani dekat sini.

"Bot pom-pom itu berjaya dipintas oleh bot penguat kuasa PGM.

"Warga  Indonesia  itu dipercayai dalam perjalanan ke Tanjung Balai, Sumatera bagi menyambut bulan Ramadan bermula Ahad ini dan Syawal yang bakal tiba tidak lama lagi," katanya kepada Kosmo! di Pangkalan  Marin  Pelabuhan Klang dekat sini semalam.

Norzaid berkata, pemeriksaan mendapati kebanyakan suspek telah lupus pas lawatan manakala sebahagian lagi tidak mempunyai dokumen perjalanan yang sah.

No comments:

Post a Comment