Translate

Monday, July 7, 2014

MB Selangor nafi letak jawatan

SHAH ALAM - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan desas-desus yang mendakwa kononnya beliau akan meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor hari ini.
"Tidak benar. Saya masih Menteri Besar (Selangor).
"Saya baru lepas mempengerusikan mesyuarat perancangan negeri. Selepas ini ada ada satu lagi mesyuarat," katanya ketika ditemui pemberita di perkarangan Bangunan Darul Ehsan di sini hari ini.
Abdul Khalid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang juga meminta individu tidak bertanggungjawab yang menyebarkan fitnah kononnya beliau akan meletakkan jawatan agar berhenti berbuat demikian.
Begitupun beliau enggan mengulas lanjut dakwaan penyebaran khabar angin tersebut dilakukan musuh-musuh politiknya terutama dalam kalangan anggota parti politiknya sendiri, Parti Keadilan Rakyat.
"Tak apalah. Yang penting berita (perletakan jawatan) tidak benar," katanya.
Sebelum ini, tersebar khabar angin menerusi aplikasi Whatsap sejak malam kelmarin kononnya Abdul Khalid akan menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Shah Alam bagi menyerahkan surat perletakan jawatan.
Begitupun kelibat beliau tidak kelihatan di Istana Kayangan di sini pada pukul 9 pagi tadi.
Sebaliknya Abdul Khalid mempengerusi mesyuarat perancangan negeri di Bangunan Darul Ehsan di sini mulai pukul 10 pagi ini. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment