Translate

Friday, June 13, 2014

Skim Mikro Bazar Ramadan dapat sambutan menggalakkan, 7,500 permohonan diterima

SABAK BERNAM - Skim Mikro Bazar Ramadan yang dilancarkan awal bulan ini mendapat sambutan menggalakkan dengan 7,500 permohonan telah diterima setakat ini.
Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, dana yang bakal diagihkan dalam jangkamasa dua minggu lagi itu bakal dimanfaatkan oleh 15,000 peniaga bazar Ramadan di seluruh negara.
"Pinjaman RM1,000 hingga RM3,00 akan diberikan kepada pemohon yang layak.
"Asalkan tidak muflis, semua pemohonan daripada peniaga kecil dan penjaja akan diluluskan," katanya selepas melancarkan Skim Mikro Bazar Ramadan peringkat Selangor di Sungai Besar dekat sini hari ini.
Turut hadir Ahli Parlimen Sungai Besar, Datuk Noriah Kasnon dan Pengerusi Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu, Datuk Ramli Norani.
Ahmad Bashah berkata, kerajaan tidak menolak kemungkinan untuk meningkatkan had siling pinjaman daripada RM3,000 kepada RM5,000 pada masa depan.
Menurut beliau, ia bergantung kepada kadar pembayaran semula peminjam skim mikro terbabit.
"Saya harap dana RM45 juta yang disediakan dapat dikembalikan untuk dijadikan modal pusingan pada masa hadapan," katanya. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment