Translate

Monday, April 21, 2014

Dua pekerja parah bumbung rumah runtuh

SHAH ALAM - Sebahagian struktur tingkat atas sebuah rumah teres dua tingkat yang sedang dalam proses pengubahsuaian runtuh sehingga mengakibatkan dua pekerja binaan warga Indonesia cedera parah di Jalan Sulam Satu 19/14A, Seksyen 19, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8.15 pagi itu melibatkan dua pekerja binaan terbabit yang dikenali sebagai Sugi, 33, dan Marasak, 40, yang sedang melakukan kerja-kerja membuka kayu penyokong bumbung kediaman berkenaan.

Seorang rakan sekerja mangsa yang mahu dikenali sebagai Mahrus, 25, memberitahu, kedua-dua mangsa sedang melakukan kerja-kerja pengubahsuaian membesarkan ruang tingkat atas rumah teres dua tingkat itu yang sebelum ini merupakan bumbung tempat letak kereta sejak beberapa minggu lalu.

“Sewaktu kejadian, dua rakan saya itu sedang melakukan kerja-kerja membuka kayu penyokong bumbung rumah teres dua tingkat itu sementara saya yang baru sampai sedang berdiri di hadapan rumah.

“Tiba-tiba sebahagian struktur bumbung runtuh lalu menghempap kedua-dua mereka sehingga menyebabkan mereka terjatuh ke tingkat bawah bersama-sama timbunan binaan terbabit,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian di sini semalam.

No comments:

Post a Comment