Translate

Sunday, March 16, 2014

Polis siasat rumah juruterbang pesawat MH370

SHAH ALAM - Kediaman Semi-D milik juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah di Laman Seni, Seksyen 13 di sini diserbu polis tidak lama selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan siasatan kehilangan pesawat itu menjurus ke arah kru dan penumpangnya.
Tinjauan Kosmo! Ahad mendapati tiga anggota polis dari Bukit Aman yang menaiki sebuah kenderaan pelbagai guna tiba di pekarangan pos pengawal taman perumahan tersebut pada pukul 2.40 petang.
Pengawal keselamatan membenarkan mereka memasuki kawasan tersebut 10 minit kemudian manakala pengamal media tidak dibenarkan masuk.
Anggota polis terbabit berada di dalam rumah Zaharie dipercayai untuk mendapatkan maklumat tambahan mengenai misteri kehilangan pesawat berkenaan.
Mereka berada di rumah juruterbang tersebut hampir dua jam sebelum dilihat keluar. Bagaimanapun tidak diketahui apakah barangan yang dibawa keluar dari banglo berkembar berkenaan.
Zaharie kini menjadi tumpuan selepas Najib pada sidang akhbarnya semalam memaklumkan pergerakan pesawat itu selepas ia hilang daripada radar utama tentera menunjukkan ia telah dilakukan dengan sengaja oleh seseorang di dalam pesawat itu.

No comments:

Post a Comment