Translate

Thursday, January 30, 2014

Doktor pelatih terima Anugerah Pingat Emas Canselor

SHAH ALAM - Seorangdoktor pelatih Hospital Melaka, Norafzareen Zainol, 27, dinobat sebagai penerima Anugerah Pingat Emas Canselor pada Majlis  Konvokesyen  Universiti Pengurusan dan Sains ( MSU ) Ke-14, di sini semalam.

Norafzareen menerima anugerah itu daripada Canselor  MSU , Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah berikutan kecemerlangan dalam bidang akademik dan kokurikulum merupakan salah seorang daripada 37 graduan perintis jurusan perubatan di kampus induk  MSU  di sini.

Sebelum ini, kursus perubatan universiti itu beroperasi di kampus  MSU  luar negara di Bangalore, India.

"Sepanjang melanjutkan pelajaran di  MSU , saya banyak terlibat dalam kerja-kerja amal memberi perkhidmatan percuma kepada komuniti pendalaman dan golongan kurang berkemampuan.

"Ia memberi keinsafan dan menjadi pendorong untuk saya belajar bersungguh-sungguh agar dapat menyediakan diri menjadi pegawai perubatan terbaik bagi memberi khidmat kepada masyarakat," katanya.

Terdahulu Tuanku Hajah Haminah bertitah, baginda menyeru siswazah universiti agar sentiasa bersifat ikhlas dan bertanggungjawab dalam setiap pekerjaan yang diceburi.

Baginda bertitah, sifat berkenaan akan menjadikan pekerjaan itu sebagai amalan soleh yang bakal menjanjikan kejayaan dan hasil membanggakan.

"Beta percaya intipati sesebuah kejayaan lahir daripada nilai peribadi yang positif, proaktif, kesungguhan dan kerjasama erat yang perlu dibudayakan," titah baginda.

No comments:

Post a Comment