Translate

Friday, January 31, 2014

Angota APMM gaduh dengan isteri lepas tembakan

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

PELABUHAN  KLANG  - Gara-gara perselisihan faham dengan isteri, seorang anggota Maritim Malaysia (APMM) bertindak melepaskan beberapa das tembakan yang mengenai dinding cermin sebuah pasar raya besar di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4.45 petang itu, suspek dikatakan hilang pertimbangan selepas bertengkar dengan isterinya yang berusia 30 tahun sebelum melepaskan tembakan menggunakan sepucuk pistol yang dibekalkan APMM.

 Ketua   Polis   Daerah   Klang   Selatan,   Asisten   Komisioner   Kamarulzaman   Mamat  berkata, sewaktu kejadian, lelaki berusia 45 tahun itu telah memasuki pasar raya besar terbabit untuk menemui isterinya.

"Tidak lama selepas itu, berlaku pertengkaran antara mereka yang menyebabkan suspek hilang sabar lalu mengeluarkan sepucuk pistol jenis Glock.

"Dia melepaskan beberapa das tembakan yang mengenai dinding cermin salah sebuah lot kedai di tingkat bawah pasar raya besar berkenaan," katanya kepada Kosmo! Ahad di sini semalam.

 Kamarulzaman  berkata, biarpun menimbulkan kegemparan, tembakan itu tidak mengenai sesiapa termasuk isterinya yang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurut beliau, suspek yang berkhidmat di Markas Maritim Pelabuhan  Klang  di sini kemudian bertindak menyerah diri di Balai  Polis  Pelabuhan  Klang  tidak lama selepas kejadian.

No comments:

Post a Comment