Translate

Monday, December 23, 2013

Raja Ahmad Zainuddin dinobat Tokoh Sukan Perak

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

BEKAS Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Seri  Raja   Ahmad  Zainuddin Omar dinobat sebagai  Tokoh  Anugerah  Sukan  Untuk Semua (ASUS) Perak pada majlis ASUS peringkat negeri malam kelmarin.

Pengerusi Jawatankuasa Belia,  Sukan , Komunikasi dan Multimedia negeri, Datuk Shahrul Zaman Yahya berkata, anugerah tersebut sebagai menghargai dan mengiktiraf sumbangan besar  Raja   Ahmad  Zainuddin, 57, terhadap perkembangan  sukan  negeri khususnya bola sepak.

"Kecemerlangan beliau membawa skuad bola sepak Perak menjuarai pelbagai piala sewaktu menjadi pengurus dan Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) dulu tidak boleh diragui.

"Malah beliau juga telah memain peranan membawa infra struktur  sukan  bertaraf dunia untuk masyarakat luar bandar menerusi pembinaan stadium padang tiruan di Kubu Gajah dan stadium mini di Felda Ijok, Selama yang bakal siap tidak lama lagi," katanya selepas menyampaikan anugerah berkenaan pada majlis ASUS di Hotel MH, Ipoh, Perak malam kelmarin.

Turut hadir Pengarah Jabatan Belia dan  Sukan  negeri, Mohd.Azhari Mohammad.

Selaku  Tokoh  ASUS Perak,  Raja   Ahmad  juga aktif dalam  sukan  ping pong dan golf menerima ganjaran wang tunai RM2,000, trofi dan sijil penghargaan.

Sementara itu, Persatuan Boling Padang Perak Darul Ridzuan pula muncul sebagai persatuan terbaik sekali gus merangkul wang tunai RM5,000, trofi dan sijil penghargaan.

Atlet paralimpik negara yang juga Presiden Persatuan  Sukan  Berkerusi Roda Perak, Koh Eng Huat menerima anugerah Pemimpin Orang Kelainan Upaya (OKU).

Bagi kategori pemimpin lelaki dan wanita pula masing-masing dirangkul Mustafa Abu Bakar dan Mas Shariffah Mismat.

Prof. Madya Dr. Md. Amin Md. Taff yang aktif dalam  sukan  kenu pula dipilih menerima anugerah Penggerak dan Sukarelawan.

Manakala jurulatih boling kebangsaan, Khairul Faizi Mohd. Yusop pula menerima anugerah Keluarga Aktif berikutan penglibatan keluarga termasuk isteri dan dua anaknya dalam  sukan  boling.

No comments:

Post a Comment