Translate

Thursday, November 21, 2013

Perak sedang pertimbangkan 'Awang Hitam'

DUA 'Awang Hitam' berada di dalam radar Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) untuk diserapkan ke dalam skuad Perak bagi menghadapi saingan Liga Malaysia musim hadapan.

Pengurus skuad Perak, Datuk Azhar Ahmad berkata, dua pemain kelahiran Afrika tersebut ialah Martin Kafando, 25, yang berasal dari Burkina Faso dan Adama Kone, 26, (Ivory Coast).

“Kafando yang pernah dipanggil menyertai pasukan kebangsaan Burkina Faso bermain posisi pertahanan dan kini beraksi untuk kelab USFA Ouagadougou di liga negaranya.

“Kone pula merupakan penyerang Yangon United yang merupakan sebuah kelab yang beraksi di Liga Nasional Myanmar,” katanya pada sidang akhbar di pejabat PAFA di sini semalam.

Azhar berkata, Kafando dan Kone akan dinilai bersama beberapa lagi pemain import oleh ketua jurulatih Perak, Abu Bakar Fadzim dalam sesi ujian sepanjang minggu ini.

Dalam perkembangan sama, Azhar mengesahkan satu daripada tiga kouta pemain import Perak sah milik Kapten skuad Bawah 23 Myanmar, Kyaw Zayar Win.

Beliau memberitahu, majlis menandatangani kontrak antara PAFA dan pemain yang bermain di posisi tengah itu dijangka dimenterai selewat-lewatnya hujung minggu ini.

“Majlis menandatangani kontrak tersebut akan dilakukan di Myanmar memandangkan buat masa ini, Zayar Win sedang dalam persediaan menghadapi Sukan SEA ke-27 yang akan berlangsung di negaranya pada bulan depan.

“Sehubungan itu, PAFA akan menghantar pegawai ke Myanmar bagi rundingan fasa akhir seterusnya menandatangai pemain itu dalam tempoh sehari, dua lagi,” katanya.

No comments:

Post a Comment