Translate

Thursday, November 7, 2013

Pemandu lori ditemui mati

SERI ISKANDAR - Seorang pemandu lori ditemui mati lemas selepas lebih lima jam terjatuh ke dalam sebuah bekas lombong di Taman Lakeville, Bandar Universiti di sini semalam.

Mayat Wong Nyok Peng, 55 yang terjatuh ke dalam bekas lombong berkenaan ketika sedang menjalankan kerja-kerja menambak tanah ditemui pada pukul 4.40 petang.
Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Mohd. Fakri Che Sulaiman berkata, sewaktu kejadian, Nyok Peng sedang memandu sebuah lori seberat 10 tan yang membawa muatan tanah berhampiran tebing bekas lombong tersebut.

"Tanpa diduga, lori yang dipandunya itu terjunam ke dalam bekas lombong berkenaan pada pukul 11.30 pagi. Siasatan awal mendapati ia berpunca daripada kejadian tanah runtuh ekoran hujan lebat sejak semalam (kelmarin)," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Nyok Peng dipercayai telah bertindak nekad terjun daripada tempat duduk pemandu lori yang dipandunya untuk menyelamatkan diri.

Menurut Mohd. Fakri, mangsa cuba berenang ke tebing sebelum dilihat terkapai-kapaoi seterusnya tenggelam ke dasar bekas lombong berkenaan tidak lama kemudian.

No comments:

Post a Comment