Translate

Tuesday, November 5, 2013

Najib ucap takziah kepada keluarga mangsa

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa banjir lumpur susulan limpahan air empangan di Ringlet, Cameron Highlands semalam.
Najib menerusi Tweet terbaharunya turut berharap usaha terbaik dapat diberikan oleh pasukan penyelamat dalam operasi mencari dan menyelamat mangsa lain.

"Takziah kepada keluarga mangsa kejadian limpahan empangan di Cameron Highlands. Harap usaha terbaik dapat diberikan oleh pasukan penyelamat," kata beliau.

Terdahulu di Cameron Highlands, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri G. Palanivel berkata, banjir kilat berlaku disebabkan kecetekan sungai yang melingkari Lembah Bertam menyebabkan ia tidak dapat menampung kapasiti air yang dilepaskan Empangan Sultan Abu Bakar.

"Saya mengarahkan Jabatan Pengairan dan Saliran melaksanakan projek mendalamkan Sungai Bertam. Saya akan mohon kepada Perdana Menteri meluluskan segera peruntukan projek itu yang dianggarkan menelan belanja RM40 juta," kata beliau ketika meninjauu keadaan banjir lumpur di Lembah Bertam semalam.

Palanivel yang juga Ahli Parlimen Cameron Highlands berkata, kesemua 300 penduduk di Lembah Bertam yang membina penempatan di tebing Sungai Bertam bakal dipindahkan ke penempatan baharu yang terletak tidak jauh dari perkampungan asal mereka.

No comments:

Post a Comment