Translate

Saturday, November 9, 2013

Hardi cuba nasib bersama Perak

BEKAS pemain kebangsaan, Mohammad Hardi Jaafar, 34, antara pemain yang menghadiri sesi terakhir pemilihan terbuka skuad Perak di Stadium Perak, Ipoh petang semalam.
Hardi yang pernah menyarung jersi Perak pada 2007 dan 2008 merupakan antara 500 pemain yang hadir pada sesi pemilihan tersebut yang berlangsung selama tiga hari bermula Rabu lalu.
Ketua jurulatih Perak, Abu Bakar Fadzim berkata, antara pemain pengalaman lain yang telah menunjukkan minat untuk menabur bakti dengan skuad Seladang ialah bekas penjaga gol Universiti Teknologi Mara (UiTM), Mohd. Anis Faron Ahmad Arsidi, bekas pertahanan Kedah, Arman Fareez Mohd. Ali dan bekas pemain Negeri Sembilan, Azmeer Yusof.
“Kita juga dapat menyaksikan kelibat beberapa pemain lain seperti bekas penjaga gol PKNS, Razi Effendi Suhit, Mohd. Tuah Iskandar Jamaluddin (Johor DT), Shafuan Adli Shaari (T-Team), Norismaidham Ismail (Negeri Sembilan), Mohd. Syafiq Samad (ATM) dan Fazli Zulkifli (Felda United).
“Apa pun, saya akan menyenarai pendek 50 pemain untuk diuji bagi fasa kedua pemilihan yang bakal bermula Selasa depan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Abu Bakar berkata, beliau menganggarkan sekurang-kurangnya 10 kekosongan yang perlu direbut untuk diisi pemain-pemain terbabit.
Tambahnya, antara posisi yang kritikal untuk diisi sebagai persedian menghadapi musim depan ialah pertahanan kiri dan tengah serta sayap kiri.
Abu Bakar turut mengesahkan Shahrizal Saad yang juga bekas tonggak penyerang Felda United hampir pasti menyarung jersi skuad Seladang.
Begitupun, beliau menegaskan, ia bergantung kepada keputusan ujian kesihatan dan kecergasan yang perlu dijalani pemain berkenaan pada Isnin ini.
“Bagi mengelakkan kesilapan membeli pemain yang mengalami kecederaan berpanjangan seperti yang pernah berlaku sebelum ini, pengurusan menetapkan kontrak hanya akan ditawarkan kepada pemain yang melepasi ujian kesihatan dan kecergasan sahaja,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment