Translate

Saturday, October 5, 2013

Calon Puteri teruja diperkenalkan

IPOH - Calon-calon Pergerakan Puteri teruja dan tidak melepaskan peluang menyertai sesi perkenalan calon Pemilihan UMNO 2013 yang bermula di Perak semalam.

Lebih 90 peratus calon yang bertanding termasuk dua calon Ketua Puteri, Mas Ermieyati Samsudin dan Jamilah Hanim Othman hadir pada siri jelajah yang julung kali diadakan itu.

Calon Ketua Puteri, Jamilah Hanim Othman menghargai usaha Jawatankuasa Pemilihan UMNO yang memberi ruang kepada calon-calon bertanding memperkenalkan diri kepada perwakilan.

“Sesi perkenalan calon ini baik kerana memberi peluang kepada calon-calon untuk memperkenalkan diri kepada perwakilan di seluruh negara.

“Cuma saya berharap pada siri jelajah ke negeri-negeri lain selepas akan ada sedikit penambahbaikan dari segi cara calon diperkenalkan dan jumlah kehadiran perwakilan,” katanya ketika ditemui Kosmo! selepas selepas sesi perkenalan calon Pemilihan UMNO 2013 peringkat Perak di Stadium Indera Mulia di sini semalam.

Jamilah Hanim berkata, beliau optimis Badan Perhubungan UMNO negeri lain akan mengambil iktibar dan meningkatkan mutu sesi perkenalan calon tersebut yang akan menjelajah setiap negeri di seluruh negara kecuali Sarawak sehingga 9 Oktober ini.

Beliau juga mencadangkan agar keutamaan diberikan kepada calon-calon yang hadir pada sesi perkenalan berkenaan sebagai menghargai inisiatif mereka untuk turun padang menjayakan program dan menemui perwakilan.

Sementara itu, calon Ahli Jawatankuasa Puteri,  Isfarina Mohd. Bali berkata, sepanjang kali calon daripada MT dan kesemua sayap UMNO diperkenal, perwakilan telah memberi maklum balas yang baik.

No comments:

Post a Comment