Translate

Wednesday, September 11, 2013

Dua penyamun kempunan samun ATM

IPOH - Dua penjenayah terpaksa pulang dengan tangan kosong apabila cubaan mereka untuk meletupkan sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) milik sebuah bank gagal dalam kejadian di Persiaran Greenhill di sini semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Anuar Othman berkata, kejadian itu disedari oleh kakitangan bank pada pukul 8.05 pagi apabila dia melihat mesin ATM tersebut mempunyai kesan terbakar selain kamera televisyen litar tertutup (CCTV) disembur dengan cat biru.

Katanya, penelitian pada CCTV mendapati dua perompak yang menutup kepala dengan baju T cuba meletupkan mesin ATM dengan gas oxy-acetylene dan menyembur CCTV dengan cat pada pukul 3.30 pagi.

"Suspek bagaimanapun melarikan diri dengan sebuah kereta selepas mesin ATM tersebut gagal dipecahkan. Kita sedang mengenal pasti identiti mereka," katanya.

Anuar juga menasihatkan pihak bank agar tidak melekatkan sebarang poster pada cermin bilik ang menempatkan mesin ATM kerana ia memudahkan penjenayah melakukan rompakan tanpa disedari sesiapa.

No comments:

Post a Comment